Hemma, utskriven från sjukhuset - en lång kamp är över!

Det värsta är över, det jobbigaste är gjort - jag har under nio månader gått från svält och att vara underviktig och uttorkad samt haft sond och blivit sondmatad till att ha  blivit utskriven från sjukhuset!!! Jag sitter nu hemma i mitt lilla hus och tittar ut i det härliga och soliga höstvädret.

Jag åkte från sjukhuset klockan 9.00 imorse. Kom hem strax innan 12.00 då åkte jag och hämtade ut mina mediciner samt handlade mat. Nu skall jag snart gå hem till mamma o pappa. Middag klockan 17.00. Jag känner verkligen att jag behöver hålla mattiderna och det är JÄTTE viktigt för mig så att jag orkar!!!
Så här kommer mina dagar se ut
- klockan 07.30 - frukost. ta det lugnt i en timme efter det.
- klockan 10.00 - mellanmål. Gå hem till mamma o pappa och borsta hästarna. (om mamma eller pappa inte är hemma skall jag ringa någon av dem och bara "checka av" så att jag kan få stöd om jag behöver.)
- klockan 12.00 - lunch. ta det lugnt i en timme sen.
- klockan 14.45 - mellanmål. Ta en promenad.
- 17.00 hemma hos mamma o pappa igen - middag. Sedan sitta o ta det lugnt en timme.
- 20.00 - kvällsmål.
22.00 - sängen hägrar!

Ja rutiner kommer att vara min vardag. Det är så jag skall leva! För att orka och fixa detta!!! Känner mig lite orolig men det kommer att gå bra det här - jag måste tro på mig själv <3 <3 <3 Nu börjar jag min egna kamp, personalen har gjort allt de kan, nu är det upp till mig.
Gör som Jea sa - tar en dag i taget. Idag är idag, imorgon är imorgon. Nästa vecka är allt för långt bort för att orka tänka på! I imorgon skall jag rida. Orkar inte idag, måste få landa. På fredag åker jag ner till Jea i Malmö. Skall bli roligt <3 <3 <3

Ni som undrar - Jea skall börja blogga då tid finns. Jag har fått förfrågningar om när hon skall börja och hon skall göra det. Inlägg på hennes sida kommer.
och för er som frågat och undrat om den första tiden på sjukhuset för mig - läs på min gamla blogg - www.tillbakatilllivet.bloggagratis.se

Ha en bra dag!
Varma kramar K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0