Min dag på Uddevalla Sjukhus.



Min handleds ortos. Den nya från göteborg med en skena i.



Min gamla avdelning på Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus.



Mina onda o. tejpade leder. Glad att jag än så länge slipper tejpen!
Det var så jobbigt att ha.



Det är inte roligt att vara på sjukhuset . . . (bilden är dock från göteborg
å sjukhuset där)



Bättre är det att få vara hemma och må bra!!! och kunna rida!
Längtar tills jag får göra det igen :-D Twilly jag SAKNAR dig!!!!!!! <3 <3 <3

Ja överskriften säger allt. Jag har tillbringat dagen på Uddevalla Sjukhus avdelning 20 med de andra patienterna samt personalen. Jag har varit på morgonsamling med "uppvärmning" inför dagen, handträning med värme för händerna och sedan träna händer var härligt med värme =) Det behövde jag!
Sedan träffade jag min sjukgymnast J. Hon gick igenom mina leder som tyvärr är mycket stela idag . . . och gör hemskt ont :-( Så resultatet blev inte så bra på testen MEN jag kämpade och det är det viktigaste! Sedan upptäckte J att mitt vänstra knä var värmeökat och mycket svullet det var mindre roligt . . . För jag är livrädd att de måste tappa knäet på vätska igen och att jag skall få fler kortisoninjektioner! För jag HATAR det, det gör så fruktansvärt ont :-( ajajajajaajaj!!!
Sedan var det avslappning och sen lunch mellan 12.00 och 13.30.
Sjukgymnastik igen och lagom roligt när sjukgymnast J sa "Katie du ser så blek och medtagen ut" och lade handen på min panna "Du har ju feber!" Var bara att gå tillbaka till sjukhussängen och lägga sig och vila fram tills Patientlektionen som idag handlade om Kost vid RA. Sedan tog jag mina saker och skyndade mig med mina dumma knän till ätstörningsenheten. Kom inte ifrån sjukhuset förrän efter klockan 17.00. Blev sent :-( Lång dag men nu äntligen hemma! Efter en dag som varit en dag med allt - träning, svullet knä, ond handled, feber, skratt o skojj med de andra patienterna samt personalen i matsalen osv så sitter jag äntligen hemma!
Varit en snabb sväng hos mamma och pappa också och hämtat kläder o. mina kryckor. Lovade att ta med kryckorna till sjukhuset imorgon . . . :-( Men, men det är för mitt bästa.
Nu blir det mackor med hallonmarmelad **MUMS**
Kramar från mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0