Inskriven på sjukhus igen - Dagvård.

Detta är ett meddelande som är jobbigt att skriva . . . Jag har varit på inskrivningssamtal idag på reumatologen på sjukhuset Gråter Jag gråter så himla mycket . . . Vill INTE vara där på sjukhuset! Vill inte vara på sjukhuset tre dagar i veckan! Känns som att jag varit där tillräckligt. Jag känner mig så utlämnad då jag är bland sjukhuspersonal som skall ta hand om mig! För det är så det känns och har känts då jag varit på sjukhuset dessa nio månader . . . Förvånad Känns som att jag inte klarar mig själv! De måste ta hand om mig och jag måste bara följa med och acceptera . . . det är så svårt . . .

Men det är för mitt bästa! Denna behandling är inte lika lång som den för anorexian varit. och jag får sova hemma på nätterna, inte sova på sjukhuset så det är ju skönt!

Jag skall gå på schema mellan klockan 09.00 och 16.00 var dag och vara med sjukgymnast en gång per dag samt en arbetsterapeut om dagen och sedan träffa en psykolog samt sjuksköterska dagligen.

Det kommer bli tufft säger de, jag kommer att ha mycket ont då jag kommer träna mycket och mina leder inte är vana. Men jag är berädd att kämpa!!!!!! Efter all denna tid så är jag van vid att kämpa mer än det kan jag ju inte säga.

Det är kämpigt med tankarna, mitt liv känns tungt nu . . . Jag känner mig missförståd till och med av mig själv!

Men dagarna går vidare, dagarna har sin gilla gång och jag kämpar vidare även om det är jobbigt.

För jag KAN JAG VILL JAG SKALL!!!

Kramar, Katie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0