Vägen tillbaka, finna glädjen och styrkan till livet!


Ser mot himmelen
Ser stjärnorna så långt bort
Vill nå dem!
Vill vara vid dem och känna styrka!

Ser mot horisonten
Ser havet
Vill röra vågorna!
Vill känna dess kraft!

Känner vinden
Ser vad den gör med träden och löven
Vill följa den!
Vill flyga fram!

Ser dig
Jag sträcker ut handen
Du ser inte
Jag ropar ditt namn
Du vänder om

Jag torkar dina tårar
Du känner mig i vinden
Jag ger dig en kram
Du stannar upp

Du ser mot himlen o stjärnorna
Letar efter mig
Du ber en stilla bön
Men jag är inte borta
Jag finns kvar

Kan du känna att det är jag?
Jag står framför dig
Jag rör vid din arm
Du ser plötsligt in i mina ögon

Jag vänder min blick
Du ser åt samma håll

Jag börjar att gå
Du fattar min hand
Vi börjar gå på min väg

Vägen som leder till fortsatt liv!

Du ser att jag inte är borta
Jag finns fortfarande kvar
Tillsammans klarar vi oss
Tillsammans kommer vi överleva!

- Katie Grün

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0