Panik och ångest - oro . . .

inför att åka tillbaka till sjukhuset imorgon . . . "rädda mig därifrån" skriker det i mig :-( Det är bara två veckor kvar - inte ens två veckor!!! Jag vill slänga mig på golvet - skrika och gråta - Jag vill bara slippa att åka tillbaka :-( Det är så jobbigt att vara på sjukhuset!!! Men som en person sa till mig - är det du eller anorexin som skriker? - ja det är frågan . . . anorexin vill få mig att må dåligt - den ger mig ångest! Den vill att jag skall svälta - hon - anorexin vill att jag skall svälta!!! Hon försöker att övertyga mig om att allt blir bättre bara jag slutar att äta! Men jag har beviset!!!
Svälten resulterade i att jag har gick på ätstörningsvården i ett år innan jag blev inlagd svårt uttorkad och underviktig på sjukhuset med sond . . . Det är ingenting att sträva efter! Så anorexitankarna - BORT UR MITT HUVUD - NI FÅR INGET FÄSTE!!!

Skall prata med min läkare och mamma o pappa imorgon, jag vill skrivas ut som planerat och jag tänker säga att jag vill, då jag blivit utskriven gå på ätstörningsenheten hemma o äta lunch ett par dagar i veckan samt träffa min sjuksköterska där. Först vill jag ha det så och kanske börja jobba om en månad istället för direkt då jag blir utskriven. Jag kommer nog inte att orka börja jobba direkt så som jag reagerar i jobbiga situationer, jag fixar inte det! Jag vill komma hem och landa innan jag börjar jobba. Dessutom blir mitt hjärta heltokigt så fort jag gör minsta lilla kraftansträngning! Så att börja jobba än kanske inte går . . . äsch jag vet inte, men det är så jag tänker och känner i alla fall. Får se vad min läkare säger imorgon.
K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0