Jag är stark men kvällar är förjävliga!

Tillbaka på sjukhuset . . . fortsätta kampen mot anorexin . . . det känns förjävligt just nu . . .
Jag har varit en stark och glad Katie hela dagen - jag är i Grön zon vilket är mycket positivt!!! Underläkaren sa till mig att hon tänkte första gången hon träffade mig "åh herregud var skall detta sluta någonstans" Men hon sa också att jag är en helt annan person idag. Pigg och glad.
och jag har varit pigg och glad hela dagen. Jag har varit ENSAM på stan och fikat!!! Starkt gjort av mig kan jag säga!!! För bara 2½ månad sedan rasade hela min värld samman då någon sa fika och nu har jag ätit blåbärspaj med vaniljsås SJÄLV på ett fik ute på stan! Och trots mina tankar så "överlevde jag", ingen blev sjuk, ingen dog bara för att jag åt! Världen rasade inte samman. Det var sådana tankar som jag hade och fortfarande kan ha då jag ätit och skall äta. - Katastrof tankar"
Men kvällarna är riktigt jobbiga så är det bara. Men jag åker till Malmö om fyra dagar (snart 3) skall träffa Anna på fredag och Jea o lilla T  på lördag. Jag längtar. När det blir tungt så försöker jag att lägga mitt fokus på modevisningen som jag skall gå modell på tillsammans med Anna och Jea samt cirka 40 andra modeller tror jag.
Det är skönt att ha Jea, hon ger mig trygghet. Anna är min bästa vän - utan tvekan - Jea och Anna - mina bästa vänner.

Grön zon innebär att jag får ta mer ansvar över mina tankar, ångesten, maten osv. Jag har fria promenader (får gå en promenad om dagen) samt fri lekterapi. Jag skall på buffé med en i personalen på torsdag, det behöver jag träna på. Även om jag får ta mycket ansvar nu så finns ändå personalen här om jag behöver men jag får själv be om hjälp. Jag har dessutom blivit av med en smörgås på förmiddagen, behöver bara äta en frukt var förmiddag mellan frukost och lunch.

Jag vill gråta, men får inte. Är i grön zon nu, jag måste kämpa! Inte rasa samman. Inte falla samman, rasa ihop. Måste kämpa!!! Trött på att kämpa, men det skall gå! Den riktiga Katie är stark, hon kämpar. AnorexiKatie ger upp och det är ingenting att sträva efter!
Anna och Jea är och provar kläder inför visningen, jag sitter och tittar rakt ut på sjukhusparkeringen och Ronald McDonald Hus - kul? - nepp inte alls. Önskar att jag kunde få vara med i Malmö just nu!!!

Tankar en vanlig kväll på Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus . . .
Utanför Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, GRATTIIISS till gröna zonen!

2009-08-16 @ 13:20:12
URL: http://backtofuture.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0